Posiedzenie sprawozdawcze

Nr aktu: 
XVI/2012
Data posiedzenia: 
środa, 23 Maj, 2012

PROTOKÓŁ NR XVI/2012
z posiedzenia Rady Osiedla Bukowe-Klęskowo dnia 23 maja 2012 r.

Dnia 23 maja 2012 r. Rada Osiedla Bukowe – Klęskowo zebrała się na posiedzeniu sprawozdawczym w stołówce Szkoły Podstawowej nr 74 przy ul. Seledynowej 50

Posiedzenie rozpoczęto o godz. 18:05

Przewodniczący Rady Osiedla Pan Andrzej Karut rozpoczął posiedzenie stwierdzając quorum.
Lista obecności członków Rady Osiedla jest załącznikiem do protokołu.
Na posiedzeniu obecni byli także:
Radna Rady Miasta Stefania Biernat
Radny Rady Miasta Henryk Jerzyk
Pani Grażyna Tomaszewska – Referat Samorządów Osiedlowych Urzędu Miasta Szczecin
Pan Michał Domański – Naczelnik Oddziału Prawobrzeże Straży Miejskiej w Szczecinie
Pan Jaromir Duszyński – Oddział Prawobrzeże Straży Miejskiej w Szczecinie
Pani Renata Fiuk – Zabielska – Oddział Prawobrzeże Straży Miejskiej w Szczecinie
Pan Jarosław Czaja – Naczelnik Wydziału Prewencji Komisariatu Policji Szczecin-Dąbie
Pani Małgorzata Stachura – Kierownik Administracji Osiedla Bukowe SM „Dąb”
Pan Eugeniusz Butryn – Przewodniczący Rady Osiedla Spółdzielczego Bukowe
Pani Małgorzata Łabuń – Dyrektor SP 74
Pani – Jolanta Kuźbik – Dyrektor Gimnazjum nr 29
Pani Teresa Pijanka – Dyrektor SP 59
Pan Marcin Kowalski – Prezes Fundacji Kultury i Sportu Prawobrzeże
Pan Jerzy Lasak – Przewodniczący Rady Osiedla Bukowe – Klęskowo w kadencjach 2003 – 2007 i 2007 – 2011
Pan Stanisław Sala – Stowarzyszenie Sportowe Osiedlowy Klub Sportowy Prawobrzeże
oraz mieszkańcy osiedla Bukowe – Klęskowo.

Przedstawiono następujący porządek obrad:

1. Otwarcie posiedzenia przez Przewodniczącego i stwierdzenie quorum.
2. Przyjęcie porządku obrad.
3. Przedstawienie sprawozdania z działalności merytorycznej Rady Osiedla w 2011 roku
4. Przedstawienie sprawozdania finansowego z działalności Rady Osiedla w 2011 roku
5. Wystąpienia zaproszonych gości
6. Dyskusja
7. Zakończenie posiedzenia.

Ad. 2
Przewodniczący odczytał proponowany porządek obrad i poddał go pod głosowanie.
Głosowanie w sprawie przyjęcia porządku obrad:
10 głosów ZA,
0 głosów PRZECIW,
0 głosy WSTRZYMUJĄCE SIĘ.

Ad.3
Przewodniczący przedstawił sprawozdanie z działalności merytorycznej Rady Osiedla w 2011 roku. Treść sprawozdania stanowi załącznik do protokołu.

Ad. 4
Przewodniczący przedstawił sprawozdanie finansowe Rady Osiedla za rok 2011. Sprawozdanie to stanowi załącznik do protokołu

Ad. 5
Pani Radna Stefania Biernat zaproponowała by przed wystąpieniem zaproszonych gości oddać głos mieszkańcom i osobom uczestniczącym w zebraniu a goście, którzy zechcą się wypowiedzieć zabiorą głos w trakcie dyskusji. Propozycję Pani Biernat przyjęto bez zastrzeżeń.

Ad. 6
W trakcie dyskusji wypowiadali się zarówno zaproszeni goście, jak i mieszkańcy osiedla. Poruszono następujące kwestie:

zgłoszono potrzebę zabezpieczenia potrzeb mieszkańców ul. Czerwonej związanych z punktami usługowo-handlowymi, których w tamtej okolicy jest niewiele, a mieszkańcy mają daleko do sklepów;

Pani Małgorzata Stachura poinformowała o zamierzeniach inwestycyjnych Spółdzielni Mieszkaniowej „Dąb”, w tym o zamiarze wybudowania nowych budynków mieszkalnych przy ul. Czerwonej, a także o sprzedaży gruntu przy ul. Kolorowych Domów na rzecz prywatnego inwestora, który zamierza zrealizować tam punkty handlowe pn. „Czerwona Torebka”;

mieszkaniec osiedla zasygnalizował konieczność rozwoju infrastruktury rowerowej w pobliżu osiedla oraz na całym prawobrzeżu, a także zakwestionował zasadność inwestycji polegającej na rewitalizacji cmentarza przy ul. Smutnej

przedstawicielka działkowców zapytała o kwestię organizacji mini-targowiska na terenie osiedla, gdzie działkowcy mogliby prowadzić drobny handel płodami z działek;

Pani Małgorzata Łabuń - Dyrektor SP 74 – podziękowała w imieniu szkoły za inwestycje prowadzone na terenie osiedla, w tym przede wszystkim za wykonanie termoizolacji budynku szkoły, a ponadto poprosiła o realizację inwestycji polegającej na wykonaniu zatoki w pobliżu szkoły dla autobusów zabierających dzieci na wycieczki;

mieszkaniec osiedla poruszył kwestię nieprawidłowego – jego zdaniem – usytuowania punktów sprzedaży alkoholu oraz problem gromadzenia się osób spożywających alkohol w miejscach publicznych;

Pan Stanisław Sala zgłosił potrzebę większej opieki nad gruntami miejskimi w zakresie ich wykaszania i sprzątania;

Pan Marcin Kowalski pozytywnie odniósł się do wykonania i rozbudowy placu zabaw „Siłownia pod chmurką” i zapytał o dalszą rozbudowę tego placu o kolejne urządzenia;

Pan Jerzy Lasak wskazał na zasadność rewitalizacji byłego cmentarza przy ul. Smutnej, zapytał o możliwość egzekwowania zakazu wjazdu w ulicę Kolorowych Domów pojazdom o masie powyżej 10 ton i poprosił o uprzywilejowanie przejść dla pieszych w ciągu ul. Kolorowych Domów;

zaproponowano wystąpienie do kierownictwa sklepu Biedronka o możliwość korzystania z pojazdów o mniejszej nośności niż 10 t, ze względu na niszczenie jezdni przez ciężkie pojazdy;

przedstawiciel Straży Miejskiej poinformował o numerach alarmowych, na które należy dzwonić ze wszelkimi interwencjami, wskazał, że Straż Miejska pracuje całą dobę i reaguje na każde wezwanie, wskazał ponadto na fakt, że pomimo zakazu wjazdu pojazdom powyżej 10 t dojazd do sklepu Biedronka przez ciężkie pojazdy jest możliwy ze względu na fakt, że przepisy dopuszczają dojazd do posesji takim pojazdom;

Pan Radny Henryk Jerzyk odniósł się do kwestii zabezpieczania potrzeb handlowych mieszkańców wskazując, że obecnie inwestycje te nie są realizowane przez władze miejskie a jedynie przez inwestorów prywatnych, zaznaczył ponadto kwestię rozwoju infrastruktury na całym prawobrzeżu miasta;

Pani Radna Stefania Biernat zauważyła brak na spotkaniu przedstawicieli Urzędu Miasta z poszczególnych wydziałów istotnych dla mieszkańców, ponadto poinformowała o możliwości zgłoszenia zaniedbanych terenów miejskich do uporządkowania w ramach prac interwencyjnych;

Pan Stanisław Sala na pytanie Mateusza Wagemanna o boisko przy ul. Pomarańczowej poinformował, że boisko to znajduje się pod zarządem Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji, który zadecydował o tym, że ma to być boisko zamknięte jedynie dla grup zorganizowanych i drużyn sportowych. Pan Andrzej Karut poinformował, że w niedalekiej przyszłości Miasto zamierza zrealizować kolejny etap inwestycji przy ul. Pomarańczowej poprzez budowę budynku zaplecza oraz drugiego boiska zapasowego, które będzie bardziej otwarte dla mieszkańców;

mieszkaniec zwrócił uwagę na konieczność zagospodarowania terenu wokół stawu przy ul. Handlowej;

Pani Anna Bielecka poinformowała o przebiegu wydarzeń związanych z odkryciem, uporządkowaniem i rozpoczęciem prac rewitalizacyjnych na cmentarzu przy ul. Smutnej.

 

Posiedzenie zakończono o godz. 19:55
Protokołował: Mateusz Wagemann