PROTOKÓŁ NR XIV/2012
z posiedzenia Rady Osiedla Bukowe-Klęskowo dnia 4 kwietnia 2012 r.
Dnia 4 kwietnia 2012 r. Rada Osiedla Bukowe – Klęskowo zebrała się na posiedzeniu zwyczajnym w siedzibie przy ul. Seledynowej 50 (SP 74).
Posiedzenie rozpoczęto o godz. 19:10
Przewodniczący Rady Osiedla Pan Andrzej Karut rozpoczął posiedzenie stwierdzając quorum.
Lista obecności jest załącznikiem do protokołu.
Przedstawiono następujący porządek obrad:
1. Otwarcie posiedzenia przez Przewodniczącego i stwierdzenie quorum.
2. Przyjęcie porządku obrad.
3. Przyjęcie protokołu posiedzenia Rady Osiedla z dnia 7 marca 2012 r.
4. Uchwała w sprawie wyrażenia opinii w przedmiocie wydzierżawienia od Gminy Miasto Szczecin działki nr 20/4 przy ul. Gwarnej/Romantycznej.
5. Stanowisko w sprawie nowego statutu rad osiedli.
6. Sprawozdanie z działalności zarządu za okres od ostatniego posiedzenia Rady Osiedla.
7. Uchwała w sprawie przeznaczenia kwoty 350 zł na udział w turnieju piłkarskim o puchar Przewodniczącego Rady Miasta.
8. Uchwała w sprawie wniosku do Komisji Bezpieczeństwa i Samorządności oraz Komisji Inicjatyw Społecznych Rady Miasta Szczecin o przekazanie Radzie Osiedla Bukowe – Klęskowo przez Radę Miasta zadania własnego wraz ze środkami finansowymi polegającego na upamiętnieniu pomnikiem i obeliskiem Żołnierzy Wyklętych i Ronalda Reagana na nowych rondach.
9. Uchwała w sprawie wniosku do Komisji Inicjatyw Społecznych Rady Miasta Szczecin o przyznanie środków na realizację projektu „Rozbudowa kolejki linowej w Parku Leśnym Klęskowo”.
10. Uchwała w sprawie wniosku do Komisji Inicjatyw Społecznych Rady Miasta Szczecin o przyznanie środków na realizację projektu „Rajd Promocji Zdrowia w Puszczy Bukowej”.
11. Uchwała w sprawie organizacji festynu rodzinnego.
12. Ustalenie terminu posiedzenia sprawozdawczego.
13. Sprawozdanie z realizacji planu rzeczowo-finansowego w I kwartale 2012 r.
14. Ustalenie składu komisji inwentaryzacyjnej oraz terminu przeprowadzenia inwentaryzacji wyposażenia pozostającego na stanie Rady Osiedla.
15. Sprawy bieżące i wolne wnioski.
16. Zakończenie posiedzenia.
Pani Małgorzata Boukadida złożyła pismo od Gimnazjum nr 29 w Szczecinie w sprawie organizacji IX Wiosennego Turnieju „Trójek Siatkarskich Chłopców” Szkół Gimnazjalnych.
Ad. 2
Państwo Monika i Dariusz Kosar złożyli pismo z prośbą o zaopiniowanie przez Radę Osiedla kwestii wydzierżawienia od Gminy Miasto Szczecin działki nr 20/4 przy ul. Gwarnej/Romantycznej z przeznaczeniem na działalność gospodarczą w postaci parkingu strzeżonego. Wprowadzono uchwałę w tej prawie do porządku obrad.
Przewodniczący odczytał proponowany porządek obrad i poddał go pod głosowanie.
Głosowanie w sprawie przyjęcia porządku obrad:
7 głosów ZA,
2 głosów PRZECIW,
0 głosy WSTRZYMUJĄCE SIĘ.
Ad.3
Głosowanie nad przyjęciem protokołu z posiedzenia Rady Osiedla z dnia 7 marca 2012r.:
6 głosów ZA,
1 głos PRZECIW,
2 głosy WSTRZYMUJĄCE SIĘ.
Ad. 4
Głosowanie nad uchwałą nr XIV/38/12 w sprawie opinii w przedmiocie wniosku Pani Moniki Kosar i Pana Dariusza Kosar o wydzierżawienie od Gminy Miasto Szczecin działki gruntu nr 20/4 przy ul. Gwarnej/Romantycznej:
9 głosów ZA,
0 głosów PRZECIW,
0 głosów WSTRZYMUJĄCYCH SIĘ.
Ad. 5
Przewodniczący przedstawił przebieg spotkania Komisji Inicjatyw Społecznych Rady Miasta, na którym przedstawiono projekt nowego statutu rad osiedli. Najbardziej kontrowersyjnym rozwiązaniem proponowanym w nowym statucie jest rozdzielenie funkcji Przewodniczącego Rady Osiedla od funkcji Przewodniczącego Zarządu Osiedla. Ponadto Pan Roman Kuźbik zwrócił uwagę, że nowy statut osiedla w sposób znaczący ogranicza kompetencje rad. Uznano, że zachodzi konieczność podjęcia przez Radę Osiedla stanowiska w sprawie nowego statutu. Przewodniczący zaproponował by Rada zobowiązała zarząd do przesłania członkom Rady drogą elektroniczną nowego i starego statutu oraz do przygotowania stanowiska, które zostanie przegłosowane na posiedzeniu dnia 9 maja br. Nikt nie zgłosił sprzeciwu wobec takiego sposobu procedowania.
Ad. 6
Przewodniczący przedstawił pokrótce działalność zarządu w okresie od ostatniego posiedzenia Rady.
Ad. 7
Przewodniczący przedstawił potrzebę podjęcia uchwały informując, że na polecenie Referatu Samorządów Osiedlowych Rada, która chce wystawić swoje drużyny w turnieju piłkarskim o puchar Przewodniczącego Rady Miasta zobowiązana jest podjąć odrębną uchwałę, wedle której przeznaczy kwotę 350 zł na opłatę za udział w tym turnieju.
Głosowanie nad uchwałą nr XIV/39/12 w sprawie przeznaczenia kwoty 350 zł na opłatę za udział w XVII Turnieju Drużyn Osiedlowych o Puchar Przewodniczącego Rady Miasta Szczecin:
9 głosów ZA,
0 głosów PRZECIW,
0 głosów WSTRZYMUJĄCYCH SIĘ.
Ad. 8
Przewodniczący przedstawił koncepcję wystąpienia z wnioskiem do Komisji Bezpieczeństwa i Samorządności oraz Komisji Inicjatyw Społecznych Rady Miasta Szczecin o przekazanie zadania własnego polegającego na upamiętnieniu pomnikiem i obeliskiem Żołnierzy Wyklętych oraz Ronalda Reagana na nowych rondach.
Pan Roman Kuźbik zgłosił wniosek o wykreślenie z porządku obrad tego punktu. Przewodniczący podtrzymał chęć poddania tej uchwały pod głosowanie i poddał wniosek Pana Romana Kuźbika pod głosowanie:
Głosowanie nad wnioskiem o wykreślenie z porządku obrad punktu nr 8:
2 głosy ZA,
7 głosów PRZECIW,
0 głosów WSTRZYMUJĄCYCH SIĘ.
Głosowanie nad uchwałą nr XIV/40/12 w sprawie wniosku do Komisji Bezpieczeństwa i Samorządności oraz Komisji Inicjatyw Społecznych Rady Miasta Szczecin o przekazanie Radzie Osiedla Bukowe – Klęskowo przez Radę Miasta zadania własnego wraz ze środkami finansowymi polegającego na upamiętnieniu pomnikiem i obeliskiem Żołnierzy Wyklętych i Ronalda Reagana na nowych rondach:
6 głosów ZA,
2 głosy PRZECIW,
1 głos WSTRZYMUJĄCY SIĘ.
Ad. 9
Przewodniczący przedstawił informację otrzymaną od Komisji Inicjatyw Społecznych, zgodnie z którą Komisja ta ogłosiła konkurs dla rad osiedli, którego celem jest rozdysponowanie wśród rad kwoty 300 000 zł na projekty w dwóch kategoriach: integracja mieszkańców i poprawa warunków zamieszkania. Zarząd zaproponował zgłoszenie dwóch projektów – po jednym w każdej z kategorii. W kategorii „poprawa warunków zamieszkania” zarząd proponuje zgłoszenie projektu „Rozbudowa kolejki linowej w Parku Leśnym Klęskowo” polegającego na wyposażenie kolejki linowej w dodatkowe elementy służące lepszemu zabezpieczeniu osób korzystających z urządzenia i zwiększenia komfortu korzystania z niego.
Głosowanie nad uchwałą nr XIV/41/12 w sprawie wniosku do Komisji Inicjatyw Społecznych Rady Miasta Szczecin o przyznanie środków finansowych na realizację projektu „Rozbudowa kolejki linowej w Parku Leśnym Klęskowo”:
9 głosów ZA,
0 głosów PRZECIW,
0 głosów WSTRZYMUJĄCYCH SIĘ.
W tym miejscu stawił się Radny Marcin Siedlarek.
Ad. 10
Przewodniczący przedstawił propozycję organizacji Rajdu Promocji Zdrowia z zakończeniem w Glinnej. Zarząd proponuje zgłoszenie tej imprezy do Komisji Inicjatyw Społecznych w ramach kategorii „integracja mieszkańców”.
Głosowanie nad uchwałą nr XIV/42/12 w sprawie wniosku do Komisji Inicjatyw Społecznych Rady Miasta Szczecin o przyznanie środków finansowych na realizację projektu „Rajd Promocji Zdrowia w Puszczy Bukowej”:
10 głosów ZA,
0 głosów PRZECIW,
0 głosów WSTRZYMUJĄCYCH SIĘ.
Ad. 11
Przewodniczący przedstawił kwestię organizacji festynu rodzinnego w maju br. Jest to coroczna impreza integracyjna współorganizowana z Parafią św. Stanisława B.M.
Głosowanie nad uchwałą nr XIV/43/12 w sprawie organizacji festynu rodzinnego:
10 głosów ZA,
0 głosów PRZECIW,
0 głosów WSTRZYMUJĄCYCH SIĘ.
Ad. 12
Przewodniczący zaproponował zwołanie następnego posiedzenia zwyczajnego Rady Osiedla na dzień 9 maja br. oraz wyznaczenie posiedzenia sprawozdawczego na dzień 23 maja br.
Propozycja została zaakceptowana.
Ad. 13
Pani Skarbnik Anna Kowalska przedstawiła w formie pisemnej sprawozdanie z realizacji planu rzeczowo-finansowego w I kwartale.
Głosowanie w sprawie przyjęcia sprawozdania:
10 głosów ZA,
0 głosów PRZECIW,
0 głosów WSTRZYMUJĄCYCH SIĘ.
Ad. 14
Ustalono termin przeprowadzenia inwentaryzacji dnia 12 kwietnia br. o godz. 17:00.
Przewodniczący zaproponował powołanie Komisji w składzie: Andrzej Karut, Mateusz Wagemann, Marcin Siedlarek.
Głosowanie nad zatwierdzeniem zaproponowanego składu komisji inwentaryzacyjnej:
10 głosów ZA,
0 głosów PRZECIW,
0 głosów WSTRZYMUJĄCYCH SIĘ.
Ad. 15
Wolnych wniosków nie zgłoszono.
Posiedzenie zakończono o godz. 20:45
Protokołował: Mateusz Wagemann