PROTOKÓŁ NR XV/2012
z posiedzenia Rady Osiedla Bukowe-Klęskowo dnia 9 maja 2012 r.
Dnia 9 maja 2012 r. Rada Osiedla Bukowe – Klęskowo zebrała się na posiedzeniu zwyczajnym w siedzibie przy ul. Seledynowej 50 (SP 74).
Posiedzenie rozpoczęto o godz. 19:10
Przewodniczący Rady Osiedla Pan Andrzej Karut rozpoczął posiedzenie stwierdzając quorum.
Lista obecności jest załącznikiem do protokołu.
Przedstawiono następujący porządek obrad:
1. Otwarcie posiedzenia przez Przewodniczącego i stwierdzenie quorum.
2. Przyjęcie porządku obrad.
3. Przyjęcie protokołu posiedzenia Rady Osiedla z dnia 4 kwietnia 2012 r.
4. Uchwała w sprawie wyrażenia opinii w przedmiocie wniosku Pana Radosława Rzepki o wydzierżawienie od Gminy Miasto Szczecin działki nr 27/2 przy ul. Pszennej 9.
5. Uchwała w sprawie wyrażenia opinii w przedmiocie lokalizacji parterowego pawilonu małej gastronomii przy ul. Kolorowych Domów/Chłopskiej na działce nr 31/3 i 12/1 przez inwestorów: Joannę Brzezicką i Michała Brzezickiego.
6. Uchwała w sprawie wyrażenia opinii w przedmiocie planu przebudowy i rozbudowy pawilonu handlowo-biurowego przy ul. Kolorowych Domów 2A/Pomarańczowa 1 na działkach nr 42/5, 240, 54/1 obręb 4155 przez inwestorów: Panią Małgorzatę Nowak i Panią Teresę Polonis.
7. Uchwała w sprawie współorganizacji wraz z Gimnazjum nr 29 w Szczecinie IX Wiosennego Turnieju „Trójek Siatkarskich Chłopców” Szkół Gimnazjalnych.
8. Uchwała w sprawie wyrażenia opinii w przedmiocie wniosku Rady Osiedla Słoneczne o nadanie nazwy im. Ks. Abp. Kazimierza Majdańskiego nowo budowanej ulicy wjazdowej do centrum miasta.
9. Uchwała w sprawie współorganizacji „Święta Szkoły Podstawowej nr 59 w Szczecinie” dnia 26 maja 2012 r.
10. Podjęcie stanowiska w sprawie nowego statutu rad osiedli.
11. Ustalenia związane z trasą samorządowo-harcerską z okazji święta SP 59.
12. Sprawozdanie z działalności zarządu za okres od ostatniego posiedzenia Rady Osiedla.
13. Sprawy bieżące i wolne wnioski.
14. Zakończenie posiedzenia.
Ad. 2
Przewodniczący odczytał proponowany porządek obrad i poddał go pod głosowanie.
Głosowanie w sprawie przyjęcia porządku obrad:
8 głosów ZA,
0 głosów PRZECIW,
0 głosy WSTRZYMUJĄCE SIĘ.
Ad.3
Głosowanie nad przyjęciem protokołu z posiedzenia Rady Osiedla z dnia 4 kwietnia 2012r.:
7 głosów ZA,
0 głosów PRZECIW,
1 głos WSTRZYMUJĄCY SIĘ.
Ad. 4
Pan Radosław Rzepka przedstawił swój wniosek o wydzierżawienie od Gminy Miasto Szczecin działki nr 27/2 przy ul. Pszennej 9 na cele ogrodowe na okres 3 lat.
Głosowanie nad uchwałą nr XV/44/12 w sprawie wyrażenia opinii w przedmiocie wniosku Pana Radosława Rzepki o wydzierżawienie od Gminy Miasto Szczecin działki nr 27/2 przy ul. Pszennej 9:
8 głosów ZA,
0 głosów PRZECIW,
0 głosów WSTRZYMUJĄCYCH SIĘ.
W tym miejscu stawił się Radny Pan Zygmunt Cywiński przepraszając za spóźnienie.
Ad. 5
Pan mgr inż. arch Janusz Nierzwicki przedstawił koncepcję budowy pawilonu małej gastronomii przy ul. Kolorowych Domów/Chłopskiej. Jednocześnie Pan Nierzwicki opisał planowaną inwestycję polegającą na rozbudowie i przebudowie pawilonu handlowego przy ul. Kolorowych Domów 2A/Pomarańczowej 1.
Głosowanie nad uchwałą nr XV/45/12 w sprawie wyrażenia opinii w przedmiocie lokalizacji parterowego pawilonu małej gastronomii przy ul. Kolorowych Domów/Chłopskiej na działce nr 31/3 i 12/1 przez inwestorów: Joannę Brzezicką i Michała Brzezickiego:
9 głosów ZA,
0 głosów PRZECIW,
0 głosów WSTRZYMUJĄCYCH SIĘ.
Ad. 6
Głosowanie nad uchwałą nr XV/46/12 w sprawie wyrażenia opinii w przedmiocie planu przebudowy i rozbudowy pawilonu handlowo-biurowego przy ul. Kolorowych Domów 2A/Pomarańczowa 1 na działkach nr 42/5, 240, 54/1 obręb 4155 przez inwestorów: Panią Małgorzatę Nowak i Panią Teresę Polonis:
9 głosów ZA,
0 głosów PRZECIW,
0 głosów WSTRZYMUJĄCYCH SIĘ.
Ad. 7
Przewodniczący przedstawił propozycję podjęcia uchwały w sprawie organizacji turnieju wraz z Gimnazjum nr 29. Pismo w tej sprawie na posiedzeniu dnia 4 kwietnia br. wniosła przedstawicielka Gimnazjum.
Głosowanie nad uchwałą nr XV/47/12 w sprawie współorganizacji wraz z Gimnazjum nr 29 w Szczecinie IX Wiosennego Turnieju „Trójek Siatkarskich Chłopców” Szkół Gimnazjalnych:
9 głosów ZA,
0 głosów PRZECIW,
0 głosów WSTRZYMUJĄCYCH SIĘ.
Ad. 8
Przewodniczący omówił koncepcję przedstawianą obecnie przez Radę Osiedla Słoneczne dotyczącą nadania nowo budowanej arterii wjazdowej nazwy ks. abp. Kazimierza Majdańskiego. Pomysł polega na tym aby ulice serwisowe równoległe do obecnej ulicy Struga przejęły tę nazwę, zaś nowa arteria wjazdowa miałaby uzyskać nazwę ks. abp. Kazimierza Majdańskiego. Przewodniczący poprosił Radę o poparcie inicjatywy Rady Osiedla Słoneczne i podjęcie uchwały pozytywnie opiniującej wniosek.
Głosowanie nad uchwałą nr XV/48/12 w sprawie wyrażenia opinii w przedmiocie wniosku Rady Osiedla Słoneczne o nadanie nazwy im. Ks. Abp. Kazimierza Majdańskiego nowo budowanej ulicy wjazdowej do centrum miasta:
8 głosów ZA,
1 głos PRZECIW,
0 głosów WSTRZYMUJĄCYCH SIĘ.
Ad. 9
Przewodniczący przedstawił inicjatywę przystąpienia do współorganizacji ze Szkołą Podstawową nr 59 dnia obchodów święta tej szkoły. Rada Osiedla będzie odpowiedzialna za organizację trasy samorządowo-harcerskiej w Puszczy Bukowej. Na trasie przemarszu będą funkcjonowały punkty, na których poszczególne osoby będą omawiały kwestie historyczno-geograficzne, zaś uczestnicy będą w ramach konkursu odpowiadali na pytania. Uczestnikami imprezy będą uczniowie SP 59 oraz uczniowie innych szkół prawobrzeża. Na trasie samorządowo-harcerskiej uczestnicy będą poruszać się samodzielnie w 5-10 osobowych patrolach pod opieką osób dorosłych.
Głosowanie nad uchwałą nr XV/49/12 w sprawie współorganizacji „Święta Szkoły Podstawowej nr 59 w Szczecinie” dnia 26 maja 2012 r.:
9 głosów ZA,
0 głosów PRZECIW,
0 głosów WSTRZYMUJĄCYCH SIĘ.
Ad. 10
Przewodniczący przedstawił propozycję stanowiska Rady Osiedla w sprawie nowego statutu.
Głosowanie w sprawie stanowiska Rady Osiedla:
9 głosów ZA,
0 głosów PRZECIW,
0 głosów WSTRZYMUJĄCYCH SIĘ.
Ad. 11
Przewodniczący przedstawił sposób organizacji trasy samorządowo-harcerskiej w ramach święta SP 59, zwracając się do członków Rady z prośbą o pomoc w organizacji tej trasy.
Ad. 12
Przewodniczący przedstawił działalność zarządu w okresie od ostatniego posiedzenia Rady Osiedla: pismo w sprawie cmentarza na Smutnej, pismo w sprawie dofinansowania dwóch projektów: siłownia pod chmurką i Rajd Promocji Zdrowia, działania naprawcze na terenie „Siłowni pod chmurką”, w tym pismo do wykonawcy kolejki linowej o wykonanie napraw gwarancyjnych, udział w turnieju piłkarskim, w tym zakup strojów. Ponadto Przewodniczący zaprosił wszystkich na posiedzenie sprawozdawcze Rady Osiedla dnia 23 maja 2012 r.
Ad. 13
Wolnych wniosków nie zgłoszono
Posiedzenie zakończono o godz. 20:15
Protokołował: Mateusz Wagemann