Posiedzenie zwyczajne

Nr aktu: 
XX/2012
Data posiedzenia: 
środa, 22 Sierpień, 2012

PROTOKÓŁ NR XX/2012

z posiedzenia Rady Osiedla Bukowe-Klęskowo dnia 22 sierpnia 2012 r.

Dnia 22 sierpnia 2012 r. Rada Osiedla Bukowe – Klęskowo zebrała się na posiedzeniu zwyczajnym w siedzibie przy ul. Seledynowej 50 (SP 74).

Posiedzenie rozpoczęto o godz. 19:05

Przewodniczący Rady Pan Andrzej Karut rozpoczął posiedzenie stwierdzając quorum.

Lista obecności jest załącznikiem do protokołu.

W posiedzeniu udział wzięli goście specjalni:

Pan Piotr Krzystek – Prezydent Miasta Szczecin

Pan Władysław Dzikowski – Radny Rady Miasta Szczecin

 

Przedstawiono następujący porządek obrad:

1.      Otwarcie posiedzenia przez Przewodniczącego i stwierdzenie quorum.

2.      Przyjęcie porządku obrad.

3.      Przywitanie Prezydenta Miasta

4.      Zapoznanie Prezydenta Miasta ze strukturą wydatków ponoszonych przez Radę Osiedla obecnej kadencji.

5.      Sprawa rozbudowy Szkoły Podstawowej nr 59 - harmonogram prac i zakres realizacji oraz proponowany sposób wydatkowania środków (z podziałem na etapy i ich realizację czasową)

6.      Rewitalizacja byłego ewangelickiego cmentarza przy ul. Smutnej

7.      Budowa zatoki dla autokarów dla potrzeb SP 74 oraz Gimnazjum nr 29 niezbędnej ze względu na bezpieczeństwo dzieci i młodzieży na wniosek Dyrektora SP 74 Pani Małgorzaty Łabuń (przy ul. Kolorowych Domów w okolicy schroniska młodzieżowego)

8.      Kolejny etap realizacji inwestycji przy ul. Pomarańczowej - harmonogram prac i zakres realizacji oraz proponowany sposób wydatkowania środków (z podziałem na etapy i ich realizację czasową)

9.      Dalszy etap modernizacji ciągów komunikacyjnych na terenie osiedla – modernizacja skrzyżowania ul. Chłopskiej i Kolorowych Domów na podstawie istniejącego projektu

10.  Rewitalizacja boiska przy ul. Romantycznej planowana w 2013 r. ze środków przyznanych radzie osiedla (100 000 zł)

11.  Zakończenie posiedzenia.

 

Ad. 2

Przewodniczący przedstawił porządek obrad.

Porządek obrad przyjęto jednogłośnie.

 

Ad. 3

Przewodniczący przedstawił Prezydenta Miasta i poprosił go o zabranie głosu.

Prezydent przedstawił zamierzenia miasta dotyczącej inwestycji na prawobrzeżu. Wspomniał o najważniejszych inwestycjach dla tej części miasta: remont ulicy Struga,  budowa trasy szybkiego tramwaju do 2015 r. do ul. Turkusowej. Prezydent poinformował, że władze miasta planują wybudowanie basenu przy SP 74 w terminie do 2020 r. Pan Prezydent wskazał, że jest zainteresowany wizytą w terenie aby zapoznać się z najważniejszymi potrzebami i inwestycjami realizowanymi przez Miasto na osiedlu.

Uzgodniono, że po omówieniu najważniejszych kwestii w siedzibie Rady druga część spotkania odbędzie się w terenie.

 

Ad. 4

Skarbnik Anna Kowalska przedstawiła zestawienie wydatków Rady Osiedla od początku kadencji. Wskazano na strukturę wydatków realizowanych przez Radę podkreślając, że największa kwota jest przeznaczana na działania społeczne, integracyjne, imprezy dla szkół, imprezy sportowe i turystyczne dla dzieci i młodzieży.

 

Ad. 5

Prezydent Miasta przedstawił sytuację związaną z rozbudową SP 59. Poinformował, że przetarg został ogłoszony i jest w trakcie rozstrzygnięcia. Na przetarg wpłynęły oferty, które spełniają oczekiwania gminy – inwestora i dlatego jest duże prawdopodobieństwo realizacji pierwszego etapu inwestycji w terminie. W pierwszym etapie zostanie zrealizowana część dydaktyczna, później zostanie wyremontowana istniejąca dzisiaj część dydaktyczna, zaś w ostatnim etapie sala gimnastyczna.

 

Ad. 6

Przewodniczący Andrzej Karut przedstawił kwestię rewitalizacji cmentarza przy ul. Smutnej i terenu przy ul. Dąbskiej. Zwrócono uwagę Pana Prezydenta Krzystka na kwestię sposobu wydatkowania środków przez ZUK przeznaczonych na ten cel. Pan Roman Kuźbik zwrócił uwagę na konieczność przekazania radom osiedli kompetencji nadzorczych nad sposobem wydatkowania środków przyznawanych corocznie przez Radę Miasta (po 100 000 zł). W kontekście inwestycji przy ul. Smutnej zwrócił  uwagę, że rady osiedli które decydują o przeznaczeniu środków nie mają żadnego wpływu na sposób wydatkowania środków i realizacji inwestycji.

W odniesieniu do rewitalizacji cmentarza przy ul. Smutnej wskazano, że dotychczas wydatkowana bardzo wysoka kwota środków nie zapewniła nawet realizacji pierwszego etapu inwestycji.

W tym miejscu zadecydowano o przeniesieniu spotkania w teren, gdzie Prezydent Miasta będzie miał możliwość zapoznania się z inwestycjami i potrzebami mieszkańców.

 

Ad. 7

W pierwszej kolejności zaprezentowano Prezydentowi potrzebę wybudowania zatoki dla autokarów w pobliżu obiektu sportowego SP 74 od strony ul. Kolorowych Domów. Przeprowadzono wizję na miejscu, gdzie Prezydent zapoznał się z warunkami terenowymi. Wskazał, że inwestycja możliwa jest do zrealizowania w niedługim czasie.

 

Ad. 8

Udano się na obiekt sportowy przy ul. Pomarańczowej, gdzie Prezydent Miasta zapoznał się z dotychczas zrealizowanym etapem inwestycji oraz z rozpoczętą właśnie budową budynku socjalnego. Prezydent wysłuchał propozycji Pana Zenona Kaczmarka – opiekuna obiektu sportowego, co do kolejnej części inwestycji, która ma polegać na budowie boiska treningowego. W obecnym projekcie jest to boisko wielofunkcyjne, zaś Pan Zenon Kaczmarek proponuje budowę mniejszego boiska do piłki nożnej. Prezydent zapowiedział, że inwestycja zostanie zrealizowana, ale w latach późniejszych.

 

Ad. 9

Przedstawiono Prezydentowi skrzyżowanie ulic Kolorowych Domów i Chłopskiej oraz omówiono propozycję modernizacji tego skrzyżowania, której projekt jest gotowy. Prezydent wskazał, że realizacja inwestycji zależna jest od dostępności środków w budżecie miasta w latach przyszłych.

 

Ad. 10

Zapoznano Prezydenta w terenie z propozycją Rady Osiedla co do uporządkowania i rewitalizacji dawnego boiska przy ul. Romantycznej. Prezydent wskazał na fakt, że inwestycja mogłaby służyć jako boisko osiedlowe, ale wymaga to prac o znacznym zakresie. Prezydent wyraził obawę, że środki jakie Rada Osiedla proponuje przeznaczyć na ten cel (100000 zł w 2013 roku) mogą okazać się niewystarczające i zaproponował wykonanie w pierwszej kolejności koncepcji oraz projektu.

 

Posiedzenie zakończono o godz. 20:30

Protokołował: Mateusz Wagemann