PROTOKÓŁ NR XXX/2013
z posiedzenia Rady Osiedla Bukowe-Klęskowo dnia 3 kwietnia 2013 r.
Dnia 3 kwietnia 2013 r. Rada Osiedla Bukowe – Klęskowo zebrała się na posiedzeniu zwyczajnym w siedzibie przy ul. Seledynowej 50 (SP 74).
Posiedzenie rozpoczęto o godz. 19:15
Przewodniczący Rady Pan Andrzej Karut rozpoczął posiedzenie stwierdzając quorum.
Lista obecności jest załącznikiem do protokołu.
Przedstawiono następujący porządek obrad:
1. Otwarcie posiedzenia przez Przewodniczącego i stwierdzenie quorum
2. Przyjęcie porządku obrad
3. Przyjęcie protokołu posiedzenia Rady Osiedla z dnia 6 marca 2013 r.
4. Załatwienie spraw bieżących interesantów
5. Spotkanie z Dyrektorami SP 74 oraz Gimnazjum nr 29
6. Uchwała w sprawie organizacji festynu rodzinnego
7. Uchwała w sprawie współorganizacji wraz z Radą Osiedla Słoneczne Międzynarodowego Dnia Inwalidy
8. Omówienie organizacji eliminacji w ramach Turnieju Piłki Nożnej o Puchar Przewodniczącego Rady Miasta
9. Sprawozdanie z działalności zarządu za okres od ostatniego posiedzenia Rady Osiedla
10. Ustalenie terminu zebrania sprawozdawczego za rok 2012
11. Sprawy bieżące i wolne wnioski.
12. Zakończenie posiedzenia.
Ad. 2
Głosowanie w sprawie przyjęcia porządku obrad:
9 głosów ZA,
0 głosów PRZECIW,
0 głosy WSTRZYMUJĄCE SIĘ.
Ad. 3
Członkom Rady przedstawiono w formie pisemnej do zapoznania się protokół z posiedzenia Rady dnia 6 marca 2013r. Nikt nie zgłosił zastrzeżeń ani uwag.
Głosowanie w sprawie przyjęcia protokołu z posiedzenia Rady Osiedla dnia 6 marca 2013 r.
8 głosów ZA,
0 głosów PRZECIW,
1 głos WSTRZYMUJĄCY SIĘ.
Ad. 4
Na posiedzenie Rady Osiedla nie zgłosił się żaden interesant.
Ad. 5
Na posiedzenie Rady Osiedla przybyła Pani Małgorzata Łabuń – Dyrektor SP 74 oraz Pani Jolanta Kuźbik – Dyrektor Gimnazjum nr 29.
Pani Jolanta Kuźbik podziękowała za wsparcie Rady Osiedla na rzecz gimnazjum nr 29 oraz SP74.
Pani Małgorzata Łabuń również wyraziła podziękowania za wspieranie przez Radę Osiedla wielu inicjatyw i działań SP74. Jednocześnie wskazała, że koniecznym jest wspólne planowanie działań Rady Osiedla oraz szkół znajdujących się na terenie osiedla. W tym zakresie Pani Dyrektor omówiła sprawę wykonania zatoki dla autokarów przy ul. Kolorowych Domów. Szkoła podjęła w tym zakresie pierwsze działania oraz uzgodnienia z Zarządem Dróg i Transportu Miejskiego. Pani Dyrektor poprosiła o przemyślenie czy możliwe byłoby w najbliższych latach współfinansowanie przez Radę Osiedla tej inwestycji.
Pani Dyrektor SP74 przekazała informację o możliwości nieodpłatnego korzystania przez mieszkańców osiedla z boiska Orlik. Ponadto przypomniała, że na boisku tym animator prowadzi dla dzieci nieodpłatne zajęcia.
Pani Małgorzata Łabuń opowiedziała o współpracy nawiązanej przez SP nr 74 podjęła ze szkołą w Locknitz. Dzięki temu w szkole niemieckiej uczniowie SP 74 mają możliwość spędzania czasu i odbywania lekcji, a także nauki języka.
Dyrektor SP 74 poinformowała, że w czerwcu br. SP 74 planuje zaproszenie po raz kolejny grupy Polaków z Białorusi. Poprosiła Radę Osiedla o możliwe wsparcie tej akcji.
Dyrektor SP 74 przypomniała także o pełnieniu przez szkołę funkcji szkoły środowiskowej m.in. poprzez organizację wielu kół zainteresowań.
Kolejno Pani Dyrektor SP 74 poinformowała o organizacji przez szkołę festynu rodzinnego dnia 8 czerwca 2013r, a także organizacji dn. 26 maja br. mistrzostw SP 74 w kolarstwie górskim.
Pani Jolanta Kużbik wskazała, że Gimnazjum nr 29 organizuje dnia 31 maja br. dzień patrona.
Pani Małgorzata Łabuń opisała trudności związane z utrzymaniem placu zabaw, który jest placem dla wszystkich mieszkańców osiedla. W tym zakresie Pani Dyrektor poprosiła o pomoc w nawiezieniu ziemi.
Przewodniczący poinformował o inicjatywach organizowanych przez Radę Osiedla, w tym: Rajd Promocji Zdrowia, zamierzenie wykonania ścieżki edukacyjnej na terenie osiedla oraz Puszczy Bukowej, plany inwestycyjne Rady na najbliższe lata w tym uporządkowanie i rewitalizacja terenu rekreacyjnego w rejonie ulic Swojskiej, Romantycznej Nad Rudzianką i Chłopskiej.
Pan Mariusz Szałkowski zapytał o możliwość przedłużenia funkcjonowania koła dziennikarskiego działającego w SP 74 zajmującego się dziennikarstwem internetowym. W odpowiedzi Pani Małgorzata Łabuń wyjaśniła, że w szkole funkcjonuje koło dziennikarskie które prowadzi gazetkę papierową. Jest to koło wielokrotnie nagradzane. Niestety szkoła nie miała możliwości pokrycia kosztów funkcjonowania strony internetowej dla koła zajmującego się dziennikarstwem internetowym.
Przewodniczący zapytał czy Pani Dyrektor wyraziłaby zgodę na dalsze funkcjonowanie koła w przypadku gdyby Rada Osiedla wsparła finansowo jego funkcjonowanie.
Mateusz Wagemann zaproponował możliwość przesyłania drogą elektroniczną do obu szkół informacji o działaniach Rady Osiedla i zapytał czy Panie Dyrektor wyrażą zgodę na otrzymanie tego typu informacji. Zarówno Pani Jolanta Kuźbik jak też Pani Małgorzata Łabuń wyraziły chęć pozyskiwania wiadomości od Rady Osiedla.
Ad. 6
Przewodniczący przedstawił plan organizacji imprezy. Jest to impreza organizowana corocznie w ścisłej współpracy z parafią św. Stanisława B.M. Pani Mirosława Franczak zaproponowała by impreza nosiła nazwę „Festyn rodzinny i zabawa na trzeźwo”. Wyrażono zgodę na taką nazwę.
Głosowanie nad uchwałą Rady Osiedla nr XXX/111/13 w sprawie organizacji festynu rodzinnego:
9 głosów ZA,
0 głosów PRZECIW,
0 głosów WSTRZYMUJĄCYCH SIĘ.
Ad. 7
Do Rady wpłynęło pismo Rady Osiedla Słoneczne z prośbą o współorganizację Międzynarodowego Dnia Inwalidy. Przewodniczący poinformował o inicjatywie Rady Osiedla Słoneczne dotyczącej organizacji imprezy w ramach Międzynarodowego Dnia Inwalidy. W ramach imprezy organizowane jest spotkanie dla inwalidów w Parku Leśnym Klęskowo z ogniskiem, grillem i występami artystycznymi. Wskazał, że środki na ten cel Rada Osiedla może przeznaczyć z puli planowanej na Rajd Promocji Zdrowia, gdyż rajd zostanie zorganizowany z dodatkowych środków przyznanych przez Komisję Inicjatyw Społecznych Rady Miasta. Rada Osiedla Słoneczne przeznacza na tę imprezę kwotę 700 zł.
Pan Mariusz Szałkowski zaproponował, by Radę Osiedla Słoneczne wesprzeć organizacyjnie a nie finansowo.
Przewodniczący wskazał, że z informacji pozyskanych od Przewodniczącego Rady Osiedla Słoneczne wynika, że impreza jest przeznaczona dla około 80 osób. Środki finansowe będą przeznaczone na poczęstunek.
Przewodniczący poddał pod głosowanie uchwałę w sprawie współorganizacji Międzynarodowego Dnia Inwalidy z przeznaczeniem na tę imprezę kwoty 500 zł.
Głosowanie nad uchwałą Rady Osiedla nr XXX/112/13 w sprawie współorganizacji Międzynarodowego Dnia Inwalidy:
0 głosów ZA,
9 głosów PRZECIW,
0 głosów WSTRZYMUJĄCYCH SIĘ.
Uchwała nie została przyjęta.
Wobec nieprzyjęcia uchwały Przewodniczący poddał pod głosowanie uchwałę z przeznaczeniem na organizację imprezy kwoty 400 zł.
Głosowanie nad uchwałą Rady Osiedla nr XXX/112/13 w sprawie współorganizacji Międzynarodowego Dnia Inwalidy:
2 głosy ZA,
5 głosów PRZECIW,
2 głosy WSTRZYMUJĄCE SIĘ.
Uchwała nie została przyjęta.
Wobec nieprzyjęcia uchwały Przewodniczący poddał pod głosowanie uchwałę w sprawie organizacji przedmiotowej imprezy z przeznaczeniem na jej organizację kwoty 300 zł.
Głosowanie nad uchwałą Rady Osiedla nr XXX/112/13 w sprawie współorganizacji Międzynarodowego Dnia Inwalidy:
5 głosów ZA,
4 głosy PRZECIW,
0 głosów WSTRZYMUJĄCYCH SIĘ.
Ad. 8
Przewodniczący poinformował o organizacji przez naszą Radę Osiedla eliminacji turnieju piłki nożnej o puchar przewodniczącego Rady Miasta. Eliminacje zostaną przeprowadzone na boisku Orlik przy Szkole Podstawowej nr 74 w dniach 27 kwietnia oraz 18 maja w godz. od 9:00 do 16:00. Przewodniczący poprosił członków Rady o pomoc organizacyjną w tych dniach.
Ad. 9
Przewodniczący poinformował o działaniach prowadzonych przez zarząd osiedla w okresie od ostatniego posiedzenia Rady.
Ad. 10
Przewodniczący zaproponował, by posiedzenie zwyczajne Rady Osiedla w maju zostało zorganizowane dnia 8 maja o godz. 20:00. Ustalono, że zebranie sprawozdawcze zostanie zorganizowane dnia 22 maja o godz. 18:00 w stołówce SP74.
Ad. 11
Pani Jolanta Kuźbik – Dyrektor Gimnazjum nr 29 złożyła pismo z prośbą o przystąpienie przez Radę Osiedla do współorganizacji II Międzygimnazjalnego Turnieju Tenisa Stołowego Chłopców dnia 17 kwietnia 2013 r. W związku z powyższym Przewodniczący zaproponował podjęcie uchwały w sprawie współorganizacji powyższego turnieju.
Głosowanie nad uchwałą Rady Osiedla nr XXX/113/13 w sprawie współorganizacji II Międzygimnazjalnego Turnieju Tenisa Stołowego Chłopców:
8 głosów ZA,
0 głosów PRZECIW,
1 głos WSTRZYMUJĄCY SIĘ.
Przewodniczący poprosił Radę Osiedla o wyrażenie stanowiska w sprawie nowego systemu naliczania opłat za wywóz odpadów.
Rada Osiedla jednogłośnie wyraziła swoje stanowisko w sprawie podjęcia przez Radę Miasta uchwały o nowym systemie naliczania opłat za wywóz odpadów i protestuje przeciwko naliczaniu tych opłat w oparciu o zużycie wody z uwagi na specyficzną sytuację osiedla i zużyciu dużej ilości wody do celów podlewania ogródków. Jednocześnie Rada Osiedla zobowiązała Przewodniczącego Rady do wyrażenia stanowiska Rady Osiedla na posiedzeniu właściwej Komisji Rady Miasta lub na sesji Rady Miasta.
Przewodniczący opisał problemy związane z podejmowaniem decyzji przez właściwe instytucje miejskie. W tym zakresie poinformował o zmianie decyzji ZBiLK dotyczącej pozwolenia na składowanie ziemi w rejonie ulic Swojskiej-Romantycznej-Chłopskiej i Nad Rudzianką. Najpierw ZBiLK wyraził zgodę na składowanie ziemi, a w drugim piśmie zmienił zdanie sporządzonym po około dwóch miesiącach zmienił zdanie i zgodę na składowanie ziemi uzależnił od uprzedniego przedstawienia przez Radę Osiedla projektu zagospodarowania terenu.
Drugą sprawą jest kwestia inwestycji Pana Janusza Korzeniewicza. Inwestor ustalił najpierw z Wydziałem Gospodarki Nieruchomościami miejsce w którym zostanie wykonana droga dojazdowa do parkingu i do kortów, a następnie Biuro Planowania Przestrzennego wskazało, że wjazd w tym miejscu jest niemożliwy z uwagi na fakt, że znajduje się ono w obrębie skrzyżowania.
Przewodniczący wskazał, że zarząd osiedla wystąpi do Prezydenta Miasta z interwencją w obu wymienionych sprawach.
Pani Anna Bielecka zasugerowała by zadać pytanie Zakładowi Usług Komunalnych o to, co się stało z niewykorzystanymi w roku 2011 środkami przeznaczonymi na cmentarz przy ul. Smutnej. Przewodniczący wskazał, że tego typu pytanie zostanie z Rady Osiedla wystosowane.
Posiedzenie zakończono o godz. 21:05
Protokołował: Mateusz Wagemann