Posiedzenie zwyczajne

Nr aktu: 
XXXIX/2013
Data posiedzenia: 
środa, 4 Grudzień, 2013

PROTOKÓŁ NR XXXIX/2013
z posiedzenia Rady Osiedla Bukowe-Klęskowo dnia 4 grudnia 2013 r.

Dnia 4 grudnia 2013 r. Rada Osiedla Bukowe – Klęskowo zebrała się na posiedzeniu zwyczajnym w siedzibie przy ul. Seledynowej 50 (SP 74).

Posiedzenie rozpoczęto o godz. 19:10

Przewodniczący Rady Pan Andrzej Karut rozpoczął posiedzenie stwierdzając quorum.
Lista obecności jest załącznikiem do protokołu.

Przedstawiono następujący porządek obrad:

1. Otwarcie posiedzenia przez Przewodniczącego i stwierdzenie quorum
2. Przyjęcie porządku obrad
3. Przyjęcie protokołu posiedzenia Rady Osiedla z dnia 6 listopada 2013 r.
4. Uchwała w sprawie organizacji przedświątecznego spotkania integracyjnego
5. Uchwała w sprawie wyrażenia opinii w przedmiocie lokalizacji punktu handlowego ze sprzedażą alkoholu przy ul. Brązowej 14a
6. Sprawozdanie z wykonania zadania „Bieżące utrzymanie cmentarza przy ul. Smutnej i placu zabaw w Parku Leśnym Klęskowo”
7. Sprawy bieżące i wolne wnioski.
8. Zakończenie posiedzenia.

Ad. 2
Głosowanie w sprawie przyjęcia porządku obrad:
10 głosów ZA,
0 głosów PRZECIW,
0 głosów WSTRZYMUJĄCYCH SIĘ.

Ad. 3
Członkom Rady przedstawiono w formie pisemnej do zapoznania się protokół z posiedzenia Rady dnia 6 listopada 2013 r. Pan Roman Kuźbik zgłosił uwagę aby wykreślić z protokołu w pkt 5 zdanie: „Poddał także w wątpliwość zasadność wykonywania w ramach w/w inwestycji miejsc parkingowych”. Zdanie to wykreślono z protokołu.

Głosowanie w sprawie przyjęcia protokołu z posiedzenia Rady Osiedla dnia 6 listopada 2013r.:
8 głosów ZA,
0 głosów PRZECIW,
2 głosy WSTRZYMUJĄCE SIĘ.

Na posiedzeniu Rady stawiły się w charakterze gości Panie Renata Skobiej oraz Karolina Drewniak.
W związku z powyższym postanowiono rozszerzyć porządek obrad o wysłuchanie gości. Panie Skobiej oraz Drewniak złożyły pismo z wnioskiem do rady Osiedla z prośbą o opinię w sprawie gruntu przy ul. Dąbskiej działka nr 37/7 obręb 4153. Panie wskazały, że planują zwrócić się do Urzędu Miasta o wydzierżawienie tego terenu oraz opisały planowany zakres inwestycji, która ma polegać na utworzeniu na w/w działce kompleksu rekreacyjnego.

Przewodniczący zaproponował podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia pozytywnej opinii w przedmiocie dzierżawy przez w/w osoby przedmiotowej działki.

Radni zgodzili się na rozszerzenie porządku obrad o podjęcie uchwały.

Głosowanie nad uchwałą nr XXXIX/141/13 w sprawie wyrażenia opinii w przedmiocie dzierżawy działki gruntu Gminy Miasto Szczecin nr 37/7 obręb 4153 Dąbie przy ul. Dąbskiej:
10 głosów ZA,
0 głosów PRZECIW,
0 głosów WSTRZYMUJĄCYCH SIĘ.

Na posiedzenie Rady przybyli przedstawiciele Straży Miejskiej. Przekazali na ręce Przewodniczącego mapkę ze wskazaniem miejsc wokół stawu nad Rudzianką, w których stwierdzono zaleganie śmieci. Poinformowano, że sprawa ta została przekazana Zakładowi Usług Komunalnych.
Przewodniczący zwrócił się do przedstawicieli Straży Miejskiej z prośbą o interwencję w zakresie zaśmiecania terenu przy ul. Romantycznej przy stawie, a także w rejonie remontowanego aktualnie boiska przy ul. Romantycznej.
Pani Maria Bąk zgłosiła prośbę o interwencję w rejonie sklepu Lewiatan przy ul. Seledynowej, gdzie regularnie gromadzą się osoby spożywające alkohol i zakłócające spokój.

Ad. 4
Na posiedzeniu Rady stawił się w charakterze gościa Pan Sławomir Skórka, który zwrócił się do Rady Osiedla z prośbą o wyrażenie opinii w przedmiocie lokalizacji punktu handlowego – sklepu ze sprzedażą alkoholu kategorii C w lokalu przy ul. Brązowej 14a.
W związku z tym zaproponowano zmianę porządku obrad poprzez zamianę pkt 4 z pkt 5.
Pan Skórka poinformował, że w należącym do niego lokalu komercyjnym przy ul. Brązowej 14a, gdzie dotychczas działał lokal gastronomiczny, zamierza uruchomić sklep o wyższym standardzie niż okoliczne lokale. Zapewnił ponadto, że będzie czynił starania o usuwanie osób spożywających alkohol w tamtym rejonie osiedla i nie dopuści do spożywania alkoholu w obrębie sklepu.
Przewodniczący zaproponował podjęcie uchwały pozytywnie opiniującej wniosek Pana Skórki.

Głosowanie nad uchwałą nr XXXIX/142/13 w sprawie wyrażenia opinii w przedmiocie lokalizacji punktu handlowego przy ul. Brązowej 14a:
4 głosy ZA,
2 głosy PRZECIW,
4 głosy WSTRZYMUJĄCE SIĘ.

Ad. 5
Przewodniczący przedstawił propozycję podjęcia uchwały w sprawie organizacji spotkania przedświątecznego dla osób samotnych i rodzin dnia 16 grudnia 2013 r. o godz. 17:00 w lokalu Restauracja Dąbska 7.

Głosowanie nad uchwałą nr XXXIX/143/13 w sprawie organizacji przedświątecznego spotkania integracyjnego:
10 głosów ZA,
0 głosów PRZECIW,
0 głosów WSTRZYMUJĄCYCH SIĘ.

W tym miejscu posiedzenie opuścił Radny Mateusz Wagemann.

Ad. 6 
Przewodniczący RO BK Andrzej Karut przedstawił ustne sprawozdanie z zakresu wykonanych prac na byłym ewangelickim cmentarzu przy ulicy Smutnej w Szczecinie.
Radna RO BK pani Anna Bielecka przedstawiła cyfrową prezentację fotograficzną z okresu od 26 sierpnia do 03 grudnia 2013 roku kwestionującą jakość i zakres wykonanych prac utrzymania i bieżącej konserwacji ww terenu.
W toku dyskusji rozwiniętej na bazie jej prezentacji, radni RO BK również zakwestionowali jakość i zakres wykonanych prac.
W związku z powyższym przewodniczący RO BK zaproponował wizję lokalną terenu w dniu 08.12.2013 roku, w celu przedstawienia wykonanych prac.
Radni w trakcie dyskusji w swoich wypowiedziach podkreślali, iż kilkukrotnie byli na cmentarzu i stan jego utrzymania jest im znany.

Radna pani Anna Bielecka zgłosiła projekt uchwały negatywnie opiniującej sprawozdanie przewodniczącego RO BK w sprawie realizacji zleconych prac utrzymania porządku na byłym cmentarzu ewangelickim przy ul. Smutnej w Szczecinie i złożyła wniosek o natychmiastowe zerwanie umowy z dotychczasowym wykonawcą prac.
W tym momencie opuścił posiedzenie radny pan Mariusz Szałkowski, deklarując jednocześnie swoje poparcie w sprawie zerwania umowy.

Przewodniczący RO BK zarządził głosowanie nad uchwałą nr XXXIX/144/13 w sprawie natychmiastowego zerwania umowy ze zleceniobiorcą prac utrzymania i bieżącej konserwacji terenu byłego ewangelickiego cmentarza przy ul. Smutnej w Szczecinie.

6 głosów ZA
2 głosy PRZECIW
0 głosów WSTRZYMUJĄCYCH
W wyniku powyższego głosowania uchwała została przyjęta większością głosów.

Ad. 7
Przewodniczący RO BK Andrzej Karut zaproponował powołanie komisji złożonej z członków rady, której zadaniem będzie przygotowanie założeń do nowej umowy w sprawie utrzymania i bieżącej konserwacji byłego cmentarza ewangelickiego w Szczecinie przy ulicy Smutnej, określenie zakresu wymaganych prac oraz wyłonienie nowego wykonawcy.
Do komisji zgłosili akces następujący radni:
1.Anna Bielecka
2.Agata Freindorf
3.Maria Bąk
4.Ryszard Kołosowski
5.Danuta Mikła

Przewodniczący RO BK Andrzej Karut zarządził głosowanie nad uchwałą nr XXXIX/145/13 w sprawie powołania przedmiotowej komisji w ww składzie:
8 głosów ZA
0 głosów PRZECIW
0 głosów WSTRZYMUJĄCYCH
W wyniku powyższego głosowania uchwała została przyjęta jednogłośnie.

Ad. 8
Przewodniczący Andrzej Karut zakończył posiedzenie.

 

Protokołowali:
punkty 2-5 - Mateusz Wagemann
punkty 6-8 – Roman Kuźbik