Posiedzenie zwyczajne

Nr aktu: 
XLI/2014
Data posiedzenia: 
środa, 5 luty, 2014

PROTOKÓŁ NR XLI/2014
z posiedzenia Rady Osiedla Bukowe-Klęskowo dnia 5 lutego 2014 r.

Dnia 5 lutego 2014 r. Rada Osiedla Bukowe – Klęskowo zebrała się na posiedzeniu zwyczajnym w siedzibie przy ul. Seledynowej 50 (SP 74).

Posiedzenie rozpoczęto o godz. 19:05

Przewodniczący Rady Pan Andrzej Karut rozpoczął posiedzenie stwierdzając quorum.
Lista obecności jest załącznikiem do protokołu.

Przedstawiono następujący porządek obrad:
1. Otwarcie posiedzenia przez Przewodniczącego i stwierdzenie quorum
2. Przyjęcie porządku obrad
3. Przyjęcie protokołu posiedzenia Rady Osiedla z dnia 8 stycznia 2014 r.
4. Sprawozdanie Przewodniczącego z wykorzystania środków na utrzymanie cmentarza przy ul. Smutnej i placu zabaw Siłownia pod chmurką
5. Uzgodnienie stanowiska Rady Osiedla w sprawie pisma (maila) z dn. 20.01.2014 wystosowanego przez Komisję powołaną „do przygotowania nowej umowy i wyłonienia wykonawcy zadania dotyczącego utrzymania i bieżącej konserwacji terenu komunalnego przy ul. Pomarańczowej i ul. Smutnej” w sprawie bieżącego utrzymania cmentarza przy ul. Smutnej
6. Sprawozdanie Komisji Rewizyjnej z przeprowadzonej kontroli
7. Uchwała w sprawie udzielenia absolutorium Zarządowi Osiedla za 2013 rok
8. Uchwała w sprawie współorganizacji XIII Archidiecezjalnego Przeglądu Teatralnego o Tematyce Religijnej
9. Uchwała w sprawie współorganizacji Turnieju Piłki Siatkowej Dziewcząt „Bukowe Cup”
10. Uchwałą w sprawie współorganizacji XV Halowego Turnieju Piłki Nożnej Chłopców Szkół Gimnazjalnych
11. Omówienie zadania zagospodarowania na cele rekreacyjne terenu komunalnego w rejonie ulic Romantycznej – Swojskiej – Nad Rudzianką – Chłopskiej
12. Sprawy bieżące i wolne wnioski.
13. Zakończenie posiedzenia.

Ad. 2
Głosowanie w sprawie przyjęcia porządku obrad:
14 głosów ZA,
0 głosów PRZECIW,
0 głosów WSTRZYMUJĄCYCH SIĘ.

Ad. 3
Członkom Rady przedstawiono w formie pisemnej do zapoznania się protokół z posiedzenia Rady dnia 8 stycznia 2014 r. Nikt nie zgłosił zastrzeżeń ani uwag.
Głosowanie w sprawie przyjęcia protokołu z posiedzenia Rady Osiedla dnia 8 stycznia 2014 r.
14 głosów ZA,
0 głosów PRZECIW,
0 głosów WSTRZYMUJĄCYCH SIĘ.

Ad. 4
Przewodniczący przedstawił sprawozdanie ze sposobu wydatkowania środków przeznaczonych przez Urząd Miasta na bieżące utrzymanie terenu cmentarza przy ul. Smutnej i placu zabaw Siłownia pod chmurką w Parku Leśnym Klęskowo. Na wymienione zadanie na cały rok kalendarzowy przeznaczono kwotę 10 000 zł, a zatem w 2013 roku na okres od września do grudnia 2013 r. pozostała do wydatkowania kwota 4000 zł. Umowa z wykonawcą prac na bieżące prace na w/w terenach została podpisana według standardowego wzoru stosowanego przez Urząd Miasta. Wykonawca otrzymał zadanie utrzymania obu wskazanych wyżej terenów za kwotę 1000 zł brutto miesięcznie. Na terenie cmentarza przy ul. Smutnej dokonano przeniesienia kamiennych płyt nagrobnych, co zostało uzgodnione z księdzem proboszczem parafii św. Stanisława B.M., która to parafia także opiekuje się terenem cmentarza. Ponadto na terenie cmentarza dokonywano w toku realizacji zadania regularnego sprzątania, wywozu odpadów, usuwano liście, usunięto część zakrzaczeń. Wywieziono z terenu cmentarza ogromne ilości śmieci. Nie napotkano na kości ludzkie. Na wypadek napotkania kości przygotowano specjalną skrzynię, aby kości w niej złożyć i następnie uroczyście pochować. Skrzynia nie została jednak wykorzystana. Ponadto na terenie cmentarza zdarto nawłoć inwazyjną, wyrwano gałęzie, pokrzywy, oczyszczono teren. Naprawiono płotek.
Przewodniczący wskazał, że w zeszłym roku Rada Osiedla postanowiła, iż cmentarz nie będzie rewitalizowany w pełnym zakresie według projektu arch. Piotra Błażejewskiego, gdyż wedle wyliczeń Zakładu Usług Komunalnych inwestycja taka kosztowałoby ponad 400 000zł. W toku wykonywanych prac uznano więc, że na terenie cmentarza w ramach bieżących prac porządkowych zostaną także uporządkowane płyty nagrobne nieuporządkowane w ramach wykonanej w 2012 roku inwestycji. Przeniesiono łącznie 15 płyt nagrobnych.
Przewodniczący poinformował, że zadeklarowana pierwotnie kwota 6000 zł, która miała być przyznana Radzie Osiedla jeszcze w 2013 r. nie została ostatecznie przyznana i nie mogła być przeniesiona na rok 2014 r. ze względu na zasady na jakich funkcjonuje budżet Miasta.

W ramach wykonywanej umowy porządkowano co najmniej raz w tygodniu także teren placu zabaw Siłownia pod chmurką, gdzie odbywało się regularne sprzątanie oraz usuwanie odpadów.

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Marcin Siedlarek zapytał na jakiej podstawie Przewodniczący Rady Osiedla podpisał umowę na utrzymanie terenów. Marcin Siedlarek wskazał, że w jego ocenie w ramach uprawnienia do reprezentacji Przewodniczący nie miał prawa podpisać umowy. Przewodniczący wskazał, że umowa podpisywana była w wykonaniu uprzedniej uchwały Rady Osiedla, zgodnie z którą Rada zawnioskowała do Rady Miasta o przekazanie zadania własnego polegającego na bieżącym utrzymaniu wymienionych terenów. Okoliczności zawarcia umowy z wykonawcą były takie, że ze względu na stosunkowo późne podjęcie uchwały przez Radę Miasta, konieczne było szybie zawarcie umowy z wykonawcą. Dlatego poproszono Przewodniczącego o niezwłoczne przybycie do Urzędu Miasta i parafowanie umowy. Konieczność nagłego podpisania umowy uniemożliwiała konsultację umowy z każdym członkiem Rady Osiedla.
Mateusz Wagemann zapytał dlaczego umowa jest przez Komisję Rewizyjną kwestionowana. Pani Anna Bielecka wskazała, że umowa nie określała należycie wszystkich obowiązków wykonawcy uznanych za niezbędne przez Komisję powołaną „do przygotowania nowej umowy i wyłonienia wykonawcy zadania dotyczącego utrzymania i bieżącej konserwacji terenu komunalnego przy ul. Pomarańczowej i ul. Smutnej” .
Marcin Siedlarek wskazał, że Przewodniczący powinien konsultować swe decyzje z całą Radą Osiedla. Wyraził też przekonanie, że być może takie konsultacje nie byłyby konieczne gdyby decyzje Przewodniczącego były trafniejsze. Na pytanie Przewodniczące o inne nietrafne decyzje Pan Marcin Siedlarek nie wskazał innych tego typu decyzji. Wskazał jedynie, że nie zgadza się z przeznaczeniem środków wydatkowanych w ramach budżetu Rady Osiedla.

Ad. 5
Mateusz Wagemann odczytał maila Pani Anny Bieleckiej z dnia 20.01.2014 wyrażającego stanowisko Komisji powołanej „do przygotowania nowej umowy i wyłonienia wykonawcy zadania dotyczącego utrzymania i bieżącej konserwacji terenu komunalnego przy ul. Pomarańczowej i ul. Smutnej”. W mailu tym napisano m.in.: „Komisja wyszczególniła konieczność prac zgodne ze sztuką ogrodniczą, szacunkiem dla zmarłych oraz projektem arch. Piotra Błażejewskiego. Jeśli na te prace nie starczy kwota, która pozostanie z przyznanych nam 100 tys., rada osiedla będzie poszukiwała finansów u radnych i różnych komisjach inicjatyw.”
Przewodniczący wskazał, że Rada Osiedla ustaliła uprzednio, że na rewitalizację cmentarza nie będzie przeznaczana już kwota z przyznawanych corocznie 100 000 zł, albowiem na ten cel przeznaczono już dwukrotnie w latach 2011-2012 kwotę po 100 000 zł. W związku z tym zdziwienie budzi wyrażone w przytoczonym mailu stanowisko A. Bieleckiej.
Anna Bielecka wyjaśniła, że na spotkaniu w Urzędzie Miasta, które odbyło się po wysłaniu maila, dowiedziała się, że środki na utrzymanie cmentarza nie pochodzą z puli 100 000 zł, a z innej puli. Ponadto Pani Bielecka wyjaśniła, że zgodnie z ustaleniami z Urzędu Miasta odbędzie się wizja lokalna na terenie cmentarza oraz przy stawie na ul. Nad Rudzianką. Projekt arch. Piotra Błażejewskiego może zostać dostosowany do ustaleń, które zostaną dokonane po wizji lokalnej. W Urzędzie Miasta Ogrodnik Miejski Pani Grycko oświadczyła, że dalsza część cmentarza nie może być rewitalizowana z użyciem ciężkiego sprzętu.

Ad. 6
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej Marcin Siedlarek przedstawił wniosek Komisji Rewizyjnej o nieudzielenie Zarządowi absolutorium za rok 2013 wraz z uzasadnieniem. W uzasadnieniu wniosku wskazano na podpisanie przez Przewodniczącego Zarządu umowy nr WGKiOŚ 261/2013 dotyczącej bieżącego utrzymania terenów cmentarza przy ul. Smutnej oraz placu zabaw Siłownia pod chmurką w Parku Leśnym Klęskowo, bez wiedzy członków Rady Osiedla oraz bez uprzedniej uchwały Rady Osiedla.
Przewodniczący Komisji Rewizyjnej wskazał także braki, które zostały wykazane w toku kontroli. Komisja Rewizyjna ustaliła brak niektórych faktur. Członkowie Rady wyrazili zdziwienie, że Komisja Rewizyjna wcześniej nie wykazała tych błędów. Zauważono, że brak faktur byłby bardzo poważnym uchybieniem. Komisja Rewizyjna powinna wskazać te braki w swoim wniosku tak, by Zarząd mógł to zweryfikować i przedstawić ewentualnie brakujące faktury. Mateusz Wagemann wskazał, że nie ma takiej możliwości, by brakowało jakichkolwiek faktury, gdyż wszystkie wydatki Rady Osiedla są weryfikowane przez Urząd Miasta i nie prawnej ani realnej możliwości, by zostały przez Urząd Miasta zatwierdzone jakiekolwiek wydatki bez przedstawienia faktur.
Ponadto Mateusz Wagemann wskazał, że we wniosku Komisji Rewizyjnej mowa jest o błędach i zaniedbaniach, ale pismo zawiera argumenty wyłącznie co do cmentarza. Mariusz Szałkowski wyraził zdziwienie, że głównym argumentem Komisji Rewizyjnej są zarzuty dotyczące cmentarza. Stawianie przez Komisję Rewizyjną zarzutów wyłącznie w odniesieniu do kwestii cmentarza przy ul. Smutnej nasuwa podejrzenia o prywatę niektórych członków Komisji Rewizyjnej. Przewodniczący Rady poinformował, że uzyskał od osób z poza Rady informację, że poza Radą Pani Anna Bielecka przypisuje sobie wszystkie zasługi związane z rewitalizacją cmentarza.
Mateusz Wagemann ponownie zapytał o inne zarzuty Komisji Rewizyjnej, o których mowa we wniosku Komisji Rewizyjnej. Marcin Siedlarek wskazał na niegospodarne zdaniem Komisji wydatki: zbyt duże ilości zakupionej kiełbasy na Rajd Promocji Zdrowia, zbyt dużo zakupionych bułek, niezasadne wydatki na dni skupienia i spotkania licheńskie. Wyjaśniono, że zakupy na Rajd Promocji Zdrowia musiały być dostosowane do ilości uczestników tej imprezy.
W odpowiedzi na zarzuty dotyczące kwestii cmentarza przy ul. Smutnej Mateusz Wagemann przedstawił wszystkie imprezy oraz inicjatywy, w tym inwestycje Rady Osiedla w 2013r.
Pani Maria Bąk zwróciła uwagę, że wycieczka organizowana przez Pana Zygmunta Cywińskiego nie była ogłaszana, a ponadto udział wzięło w niej 18 osób z poza osiedla. Pan Zygmunt Cywiński wyjaśnił, że ogłoszenie o wycieczce było przede wszystkim dostępne na posiedzeniu Rady Osiedla. Ponadto ogłoszenie to było publicznie dostępne w tym w gazecie Panorama 7 oraz w internecie. Ogłoszenie zawierało informację o tym, że wycieczka przeznaczona jest dla mieszkańców osiedla Bukowe-Klęskowo. Wycieczka zorganizowana była w sierpniu. Ilość osób zainteresowanych z terenu osiedla była niewystarczająca by zorganizować wycieczkę. Dlatego zdecydowano się dopuścić uczestników z innych osiedli.

Ad. 7
Marcin Siedlarek zgłosił wniosek o tajne głosowanie w sprawie absolutorium. Przewodniczący wyjaśnił, że standardy demokratycznego państwa prawa nakazują przyjęcie takiego wniosku. Nikt nie wyraził sprzeciwu. Przygotowano i ostemplowano karty do głosowania. Ustalono, że głosy będą liczone wspólnie w obecności wszystkich obecnych.

Głosowanie nad uchwałą nr XLI/147/14 w sprawie absolutorium dla zarządu osiedla za 2013 rok:
Oddano 14 głosów.
Ustalono następujący wynik głosowania:
10 głosów ZA,
2 głosy PRZECIW,
2 głosy WSTRZYMUJĄCE SIĘ.

Przewodniczący stwierdził, że Rada Osiedla podjęła uchwałę o udzieleniu zarządowi absolutorium.

Ad. 8
Przewodniczący poinformował że Szkoła Podstawowa nr 74 zwróciła się do Rady Osiedla o współorganizację XIII Archidiecezjalnego Przeglądu Teatralnego o Tematyce Religijnej. Jest to impreza współorganizowana przez Radę Osiedla cyklicznie. Przewodniczący zaproponował przeznaczenie na tę imprezę kwoty 700 zł.

Głosowanie nad uchwałą nr XLI/148/14 w sprawie współorganizacji XIII Archidiecezjalnego Przeglądu Teatralnego o Tematyce Religijnej:
12 głosów ZA,
0 głosów PRZECIW,
2 głosy WSTRZYMUJĄCE SIĘ.

Ad. 9
Przewodniczący poinformował o piśmie Gimnazjum nr 29 z prośbą o współorganizację turnieju piłki siatkowej „Bukowe Cup”. Zaproponował przeznaczenie na tę imprezę kwoty 200 zł.
Głosowanie nad uchwałą nr XLI/149/14 w sprawie współorganizacji Turnieju Piłki Siatkowej Dziewcząt „Bukowe Cup”:
14 głosów ZA,
0 głosów PRZECIW,
0 głosy WSTRZYMUJĄCE SIĘ.

Ad. 10
Przewodniczący przedstawił prośbę Gimnazjum nr 29 o współorganizację turnieju piłki nożnej i zaproponował przeznaczenie na ten cel kwoty 200 zł.

Głosowanie nad uchwałą nr XLI/150/14 w sprawie współorganizacji XV Halowego Turnieju Piłki Nożnej Chłopców Szkół Gimnazjalnych:
14 głosów ZA,
0 głosów PRZECIW,
0 głosy WSTRZYMUJĄCE SIĘ.

Ad. 11
Przewodniczący poinformował o działaniach związanych z realizacją zadania zagospodarowania gruntu w rejonie ulic Nad-Rudzianką-Swojska-Chłopska. Wskazał, że planowane jest bagrowanie stawu. Zgodnie z ustaleniami ze spotkania które odbyło się w Urzędzie Miasta na terenie tym odbędzie się też wizja lokalna.

Ad. 12
Marcin Siedlarek poprosił o wystosowanie do Urzędu Miasta pisma z prośbą o wyburzenie budowli dawnej trafostacji obok sklepu Netto. Mariusz Szałkowski wskazał, że z jego informacji wynika, że wielu mieszkańców chciałoby pozostawić tę budowlę, przy czym wymagane byłoby uprzątnięcie terenu wokół tej budowli i jej renowacja. Mariusz Siedlarek zgłosił wniosek, aby jednak zawnioskować o zburzenie budowli, gdyż szpeci ona krajobraz w tej części. Przewodniczący poddał ten wniosek pod głosowanie.
Głosowanie w sprawie propozycji wystąpienia do Urzędu Miasta Szczecin o wyburzenie budowli byłej trafostacji położonej obok sklepu Netto:
2 głosy ZA,
10 głosów PRZECIW,
0 głosów WSTRZYMUJĄCYCH SIĘ

Wobec wyników głosowania Przewodniczący stwierdził, że Rada Osiedla nie wystąpi z propozycją przedstawioną przez Marcina Siedlarka.

Zygmunt Cywiński poprosił aby Rajd Promocji Zdrowia zorganizować 20 czerwca 2014 r. Przewodniczący wyjaśnił, że ustali termin Rajdu z Dyrektorkami SP 74 oraz Gimnazjum 29 tak, by zapewnić udział uczniów tych szkół w imprezie.

 

Posiedzenie zakończono o godz. 21:05
Protokołował: Mateusz Wagemann