Posiedzenie zwyczajne

Nr aktu: 
XLII/2014
Data posiedzenia: 
środa, 5 Marzec, 2014

PROTOKÓŁ NR XLII/2014
z posiedzenia Rady Osiedla Bukowe-Klęskowo dnia 5 marca 2014 r.

Dnia 5 marca 2014 r. Rada Osiedla Bukowe – Klęskowo zebrała się na posiedzeniu zwyczajnym w siedzibie przy ul. Seledynowej 50 (SP 74).

Posiedzenie rozpoczęto o godz. 19:10

Przewodniczący Rady Pan Andrzej Karut rozpoczął posiedzenie stwierdzając quorum.
Lista obecności jest załącznikiem do protokołu.

Przedstawiono następujący porządek obrad:
1. Otwarcie posiedzenia przez Przewodniczącego i stwierdzenie quorum
2. Przyjęcie porządku obrad
3. Przyjęcie protokołu posiedzenia Rady Osiedla z dnia 5 lutego 2014 r.
4. Uchwała w sprawie wyrażenia opinii w przedmiocie lokalizacji domu weselnego na działce nr 14/4 obręb 4159 przy ul. Świętochowskiego
5. Uchwała w sprawie współorganizacji XII Wiosennego Turnieju Trójek Siatkarskich Chłopców Szkół Gimnazjalnych
6. Uchwała w sprawie wniosku do Komisji Inicjatyw Społecznych Rady Miasta Szczecin o przyznanie środków finansowych na realizację zadań: „Rajd Promocji Zdrowia w Puszczy Bukowej” oraz „Wigilia dla mieszkańców osiedla”
7. Uchwała w sprawie współorganizacji Konkursu Matematycznego dla Szkół Prawobrzeża
8. Sprawy bieżące i wolne wnioski.
9. Zakończenie posiedzenia.

Ad. 2
Głosowanie w sprawie przyjęcia porządku obrad:
9 głosów ZA,
0 głosów PRZECIW,
1 głos WSTRZYMUJĄCY SIĘ.

Ad. 3
Członkom Rady przedstawiono w formie pisemnej do zapoznania się protokół z posiedzenia Rady dnia 5 lutego 2014 r. Nikt nie zgłosił zastrzeżeń ani uwag.
Głosowanie w sprawie przyjęcia protokołu z posiedzenia Rady Osiedla dnia 5 lutego 2014 r.
9 głosów ZA,
1 głos PRZECIW,
0 głosów WSTRZYMUJĄCYCH SIĘ.

Ad. 4
Przewodniczący przedstawił wniosek Pani Danuty Rzadkiewicz o zaopiniowanie sprawy przeznaczenia nieruchomości stanowiącej działkę nr 14/4 obręb 4159 przy ul. Świętochowskiego budynkiem domu weselnego. Mateusz Wagemann poinformował, że Pani Rzadkiewicz w trakcie wizyty na dyżurze zarządu dn. 19.02.2014 wskazała, że jako właścicielka w/w nieruchomości dąży do zmiany planu zagospodarowania przestrzennego aby nieruchomości te przeznaczone były na cele zabudowy mieszkaniowej. Pani Rzadkiewicz obecna na posiedzeniu Rady Osiedla wyjaśniła, że jest właścicielką wraz z mężem przedmiotowej nieruchomości i chce wycofać się z inwestycji budowy domu weselnego. Okoliczni mieszkańcy negatywnie odnieśli się do tej inwestycji na dowód czego Pani Rzadkiewicz przedłożyła kopię pisma podpisanego przez kilkudziesięciu mieszkańców. Negatywnie inwestycję zaopiniował także Społeczny Komitet Budowy Sieci Wodnej Kanalizacji Sanitarnej i Deszczowej - Kijewko. Przewodniczący zaproponował podjęcie przez Radę Osiedla negatywnej opinii skoro takie jest życzenie właścicieli nieruchomości i opinia okolicznych mieszkańców.

Głosowanie w sprawie przyjęcia uchwały nr XLII/151/14 w sprawie wyrażenia opinii w przedmiocie lokalizacji domu weselnego na działce gruntu nr 14/4 obręb 4159 przy ul. Świętochowskiego:
10 głosów ZA,
0 głosów PRZECIW,
0 głosów WSTRZYMUJĄCYCH SIĘ.

Ad. 5
Przewodniczący przedstawił prośbę Gimnazjum nr 29 o przystąpienie przez Radę Osiedla do współorganizacji turnieju siatkarskiego i zaproponował przeznaczenie na ten cel kwoty 200zł.

Głosowanie w sprawie przyjęcia uchwały nr XLII/152/14 w sprawie współorganizacji XII Wiosennego Turnieju Trójek Siatkarskich Chłopców Szkół Gimnazjalnych:
10 głosów ZA,
0 głosów PRZECIW,
0 głosów WSTRZYMUJĄCYCH SIĘ.

Ad. 6
Przewodniczący poinformował o możliwości składania przez rady osiedlowe wniosków do Komisji Inicjatyw Społecznych Rady Miasta w sprawie przyznania dodatkowych środków na organizację imprez integracyjnych. Przedstawił propozycję Zarządu Osiedla aby zawnioskować do tej Komisji o przyznanie środków na dwie imprezy: Rajd Promocji Zdrowia (kwota 4000 zł) oraz wigilia dla mieszkańców (3000 zł).

Głosowanie w sprawie przyjęcia uchwały nr XLII/153/14 w sprawie wniosku do Komisji Inicjatyw Społecznych Rady Miasta Szczecin o przyznanie środków finansowych na realizację zadań: „Rajd Promocji Zdrowia w Puszczy Bukowej” oraz „Wigilia dla mieszkańców osiedla”:
10 głosów ZA,
0 głosów PRZECIW,
0 głosów WSTRZYMUJĄCYCH SIĘ.

Ad. 7
Przewodniczący przedstawił propozycję Gimnazjum nr 29 dot. współorganizacji przez Radę Osiedla konkursu matematycznego dla szkół prawobrzeża i zaproponował przeznaczenia na tę imprezę kwoty 200 zł.

Głosowanie w sprawie przyjęcia uchwały nr XLII/154/14 w sprawie współorganizacji Konkursu Matematycznego dla Szkół Prawobrzeża:
10 głosów ZA,
0 głosów PRZECIW,
0 głosów WSTRZYMUJĄCYCH SIĘ.

Ad. 8
Przewodniczący przedstawił sprawę utrzymania bieżącego terenu cmentarza przy ul. Smutnej oraz placu zabaw Siłownia pod chmurką. Przewodniczący poinformował o podpisaniu porozumienia między Radą Osiedla a Urzędem Miasta, zgodnie z którym na utrzymanie w/w terenów została Radzie Osiedla przyznana kwota 8000 zł na rok 2014, przy czym w chwili podpisywania umowy Przewodniczącemu nie została przedstawiona do przeczytania cała umowa i w związku z tym Przewodniczący nie wiedział, że umowa opiewa na kwotę 8000 zł, bo gdyby znał tę informację w chwili przedstawienia umowy do podpisu, zapewne by jej nie podpisał. Pani Anna Bielecka zapytała w związku z tym dlaczego Przewodniczący oraz Skarbnik podpisali porozumienie w sprawie bieżącego utrzymania tych terenów za kwotę 8000 zł rocznie, skoro Przewodniczący twierdzi, że nie przeczytał całego porozumienia i nie wiedział jakie dokładnie warunki podpisuje. Przewodniczący wyjaśnił, że okoliczności podpisania tego porozumienia były takie, że urzędniczka w Urzędzie Miasta który przedstawiła porozumienie do podpisu zapewniła, że porozumienie zostało przygotowane zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami, a zatem także zgodnie z uchwałą Rady Miasta. W chwili podpisywania porozumienia kwota 8000 zł nie była znana Przewodniczącemu i Skarbnikowi. Przewodniczący przedstawił zebranym dokument z uzasadnieniem uchwały Rady Miasta przekazującej zadanie własne Radzie Osiedla dot. utrzymania przedmiotowych terenów, w którym na utrzymanie tych terenów wskazano kwotę 15000 zł w 2014 roku. Przewodniczący poinformował o piśmie wysłanym do Wydziału Gospodarki Komunalnej z prośbą o zwiększenie puli przyznanych środków oraz o uzyskanej odpowiedzi, w której napisano że Wydział deklaruje zdobycie dodatkowych środków w przyszłym roku. Ponadto przewodniczący poinformował o spotkaniu, które odbędzie się w Urzędzie Miasta w sprawie zawarcia umowy z wykonawcą na bieżące utrzymanie tych terenów. Pani Danuta Mikła zadeklarowała możliwość pomocy w zakresie poszukiwania jak najtańszego wykonawcy.

Ad. 9
Posiedzenie zakończono o godz. 20:00

Protokołował: Mateusz Wagemann