PROTOKÓŁ NR VII/2011
z posiedzenia Rady Osiedla Bukowe-Klęskowo dnia 5 października 2011 r.
Dnia 5 października 2011 r. Rada Osiedla Bukowe – Klęskowo zebrała się na posiedzeniu w siedzibie przy ul. Seledynowej 50 (SP 74).
Posiedzenie rozpoczęto o godz. 19:10
Przewodniczący Rady Pan Andrzej Karut rozpoczął posiedzenie stwierdzając quorum.
Lista obecności jest załącznikiem do protokołu.
Przedstawiono następujący porządek obrad:
1. Otwarcie posiedzenia przez Przewodniczącego i stwierdzenie quorum.
2. Przyjęcie porządku obrad.
3. Rozpatrzenie wniosków interesantów.
4. Wyjaśnienie sprawy możliwości nagrywania posiedzeń.
5. Przyjęcie protokołu posiedzenia Rady Osiedla z dnia 7 września 2011r.
6. Omówienie zasad współpracy z drużyną harcerzy 13. SDH „SG Fagus” w obecności drużynowego.
7. Omówienie propozycji Dyrektora SP 74 dotyczącej współorganizowania konkursu krasomówczego oraz dofinansowania toalety typu TOI TOI na boisku przy SP 74 oraz ewentualne zwiększenie budżetu Rajdu Promocji Zdrowia o koszty ubezpieczenia imprezy – w zależności od ustaleń możliwe podjęcie uchwały w sprawie zmiany planu rzeczowo-finansowego Rady Osiedla na rok 2011.
8. Uchwała w sprawie współorganizacji wigilii dla emerytów i rencistów.
9. Uchwala w sprawie planu rzeczowo-finansowego Rady Osiedla na rok 2012.
10. Uchwała w sprawie wydania opinii na temat realizacji na terenie osiedla projektu EKO AB – tzw. „ekodomki”.
11. Uchwała w sprawie organizacji wycieczki do Kostrzyna, Chyżyna i Słońska dnia 22 października 2011r.
12. Uchwała w sprawie organizacji wigilii dla grup trzeźwościowo-abstynenckich dnia 26 listopada 2011 r.
13. Upoważnienie zarządu do podjęcia działań związanych z postawieniem obelisku przy współfinansowaniu Fundacji „Prawobrzeże” z przeznaczeniem na ten cel kwoty 3000 zł.
14. Upoważnienie zarządu do podjęcia działań zmierzających do przekazania Radzie Osiedla jako zadania własnego ze środków Gminy i Województwa postawienia pomników (obelisku) na Rondzie Reagana i Żołnierzy Wyklętych.
15. Wskazanie inwestycji jaką Rada Osiedla zamierza zrealizować w roku 2012 ze środków Gminy Miasto Szczecin w kwocie ok. 100 000 zł.
16. Sprawozdanie z działalności zarządu w okresie od ostatniego posiedzenia Rady Osiedla.
17. Informacja w sprawie zamiany dnia posiedzeń zarządu ze środy na poniedziałek.
18. Sprawy bieżące i wolne wnioski.
19. Zakończenie posiedzenia.
Ad. 2
Zaproponowany porządek obrad przyjęto jednogłośnie.
Ad.3
Reprezentantka SP 74 wniosła pismo w sprawie współpracy w organizacji konkursu krasomówczego i przeznaczenie na ten cel kwoty 500 zł. Zaproponowano by Rada Osiedla była odpowiedzialna za zakup nagród dla uczestników konkursu, a także że przedstawiciel Rady Osiedla wejdzie w skład jury konkursu. Prośba w zakresie przeznaczenia środków finansowych na współorganizację konkursu zostanie rozpatrzona w pkt 7.
Ad. 4
Przewodniczący przedstawił sprawę wskazując, że wedle opinii Urzędu Miasta posiedzenia Rady Osiedla są jawne i mogą być nagrywane.
Pan Radny Zdzisław Jabłoński wniósł o powtórne rozpatrzenie sprawy, gdyż wedle niego nie ma gwarancji że nagrania nie zostaną wykorzystane poza Radą Osiedla. Pan Jabłoński wskazał na par. 14 statutu, który stanowi o zasadach sporządzania protokołu z posiedzenia Rady Osiedla. Statut stanowi, że protokoły przechowuje się w siedzibie Rady. W związku z tym nagrania posiedzeń Rady Osiedla również powinny być przechowywane w siedzibie Rady Osiedla.
Wśród Radnych powstał spór co do nagrywania posiedzeń. Jednocześnie wielu Radnych zabrało głos w przedmiotowej sprawie. Na sali zapanował chaos.
Przewodniczący zaproponował by posiedzenia były nagrywane przy pomocy dyktafonu pozostającego w posiadaniu Rady Osiedla, a nagrania pozostawały w siedzibie Rady Osiedla.
Radna Pani Anna Bielecka poprosiła by od przyszłego posiedzenia ich przebieg był nagrywany przy pomocy dyktafonu Rady Osiedla, zaś nagrania będą przechowywane w siedzibie Rady.
Głosowanie w sprawie przeznaczenia kwoty 200 zł na zakup dyktafonu dla Rady Osiedla:
12 głosów ZA,
0 głosów PRZECIW,
1 głos WSTRZYMUJĄCY SIĘ.
Ad. 5
Głosowanie nad przyjęciem protokołu z posiedzenia Rady Osiedla dnia 7 września 2011r.:
11 głosów ZA,
0 głosów PRZECIW,
2 głosy WSTRZYMUJĄCE SIĘ.
Ad. 6
Pan Kamil Kaniewski przedstawił działania 13. drużyny harcerskiej „Fagus”. W drużynie działa ok. 30 osób z prawobrzeża. Drużyna podejmuje działania we współpracy ze środowiskami lokalnymi.
Radna Anna Bielecka poprosiła drużynowego o to by przysłał 10 osób – harcerzy w dniu 8 października br. celem udzielenia pomocy przy organizacji biegu na orientację.
Przewodniczący wskazał, że zasadne byłoby podjęcie wspólnych działań z harcerzami, a Rada Osiedla by udzieliła w ramach tych wspólnych działań wsparcia sprzętowego. Rada Osiedla miałaby zakupić z własnych środków namioty, które zostałyby użyczone drużynie harcerzy, a w zamian za to harcerze pomagaliby przy organizacji imprez Rady Osiedla. Sprzęt byłby wykorzystywany na imprezach organizowanych przez Radę takich jak festyn rodzinny, rajd promocji zdrowia i in. Przewodniczący zaproponował podpisanie porozumienia między Radą Osiedla a 13. drużyną harcerzy którego przedmiotem byłaby stała współpraca tych dwóch organów.
Drużynowy wyraził zgodę na taką propozycję.
Przewodniczący wskazał, że wsparcie sprzętowe byłoby z pożytkiem dla obu środowisk, gdyż Rada Osiedla będzie korzystać zarówno z zakupionego sprzętu, jak i pomocy harcerzy przy organizacji imprez.
Głosowanie w sprawie podjęcia współpracy z 13. drużyną harcerzy poprzez zakup sprzętu na własność Rady Osiedla i użyczenie sprzętu drużynie harcerzy:
8 głosów ZA,
2 głosy PRZECIW,
2 głosy WSTRZYMUJĄCE SIĘ.
Ad. 7
Omówiono prośbę Dyrektora SP 74 w sprawie przystąpienia do współorganizacji przez Radę Osiedla konkursu krasomówczego. Przedstawiono propozycję zmiany planu rzeczowo-finansowego na rok 2011 poprzez usunięcie pozycji „Poradnictwo prawne dla mieszkańców osiedla” i przeznaczenie kwoty 500 zł na zadanie „Współorganizacja konkursu krasomówczego”, zaś 100 zł pozostanie jako rezerwa finansowa.
Głosowanie nad uchwałą nr VII/13/11 w sprawie zmiany planu rzeczowo-finansowego na rok 2011:
12 głosów ZA,
0 głosów PRZECIW,
1 głos WSTRZYMUJĄCY SIĘ.
Ad. 8
Głosowanie nad uchwałą nr VII/14/11 w sprawie współorganizacji wigilii dla emerytów, rencistów i inwalidów:
13 głosów ZA
0 głosów PRZECIW,
0 WSTRZYMUJĄCYCH SIĘ.
Ad. 9
Wobec nieobecności Skarbnika Pani Anny Kowalskiej postanowiono zebrać się na posiedzeniu Rady Osiedla dnia 12 października 2011 r. celem podjęcia uchwały w sprawie planu rzeczowo-finansowego na rok 2012.
Przewodniczący zwołał posiedzenie na dzień 12 października 2011 r. na godz. 19:00.
Ad. 10
Przewodniczący wyraził opinię, że przedstawiony przez Wydział Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska projekt EKO AB nie może być zrealizowany na terenie osiedla Bukowe-Klęskowo, ze względu na rozmiary osiedla, dużą ilość mieszkańców i fakt. Ponadto na osiedlu dobrze funkcjonuje system segregacji odpadów.
Głosowanie nad uchwałą nr VII/15/11 w sprawie wydania opinii na temat realizacji na terenie osiedla projektu EKO AB – tzw. „ekodomki”:
12 głosów ZA,
1 głos PRZECIW,
0 głosów WSTRZYMUJĄCYCH SIĘ.
Ad. 11
Pan Zygmunt Cywiński złożył pismo w sprawie organizacji wycieczki i przedstawił plan wycieczki.
Głosowanie nad uchwałą nr VII/16/11 w sprawie organizacji wycieczki do Kostrzyna, Chyżyna i Słońska dnia 22 października 2011r.:
13 głosów ZA,
0 głosów PRZECIW,
0 głosów WSTRZYMUJĄCYCH SIĘ.
Ad. 12
Pani Mirosława Franczak złożyła pismo w sprawie organizacji wigilii dla grup trzeźwościowo-abstynenckich. Wskazała, iż impreza zostanie zorganizowana dla grupy ok. 200 osób.
Głosowanie nad uchwałą nr VII/17/11 w sprawie organizacji wigilii grup trzeźwościowo-abstynenckich dnia 26 listopada 2011 r.
9 głosów ZA
2 głosy PRZECIW,
2 głosy WSTRZYMUJĄCE SIĘ.
Ad. 13
Przewodniczący przedstawił ideę wykonania obelisku dla upamiętnienia działaczy samorządowych z terenu osiedla.
Głosowanie w sprawie upoważnienia zarządu do podjęcia działań związanych z postawieniem obelisku przy współfinansowaniu Fundacji „Prawobrzeże” z przeznaczeniem na ten cel kwoty 3000 zł:
10 głosów ZA
3 głosy WSTRZYMUJĄCE SIĘ,
0 głosów PRZECIW.
Ad. 14
Przewodniczący przedstawił ideę upamiętnienia Żołnierzy Wyklętych oraz Ronalda Reagana na nowych rondach na terenie Szczecina. Wskazał na zasługi Ronalda Reagana dla odzyskania przez Polskę suwerenności.
W tym miejscu posiedzenie opuścił Radny Mariusz Szałkowski.
Pani Anna Bielecka zaproponowała by przeprowadzić w sprawie upamiętnienia konsultacje społeczne i zasięgnąć opinii mieszkańców. Wskazała, że niektórzy mieszkańcy wyrażają sprzeciw wobec tego typu działań i wystarczające jest nadanie nazwy dla nowego ronda, zaś niepotrzebnym byłoby stawianie nowych pomników czy tablic. Przewodniczący wyraził opinię, że sprzeciw niektórych mieszkańców może wynikać z niewiedzy i nieświadomości co do roli jaką odegrali w historii Polski: Ronald Reagan oraz Żołnierze Wyklęci.
Przewodniczący oraz Pan Zygmunt Cywiński wskazali, że pomnik czy obelisk na rondzie doda splendoru i da wyraz upamiętnieniu zasług patrona ronda.
Głosowanie w sprawie upoważnienia zarządu do podjęcia działań zmierzających do przekazania Radzie Osiedla jako zadania własnego ze środków Gminy i Województwa postawienia pomników (obelisku) na Rondzie Reagana i Żołnierzy Wyklętych:
8 głosów ZA,
4 głosy PRZECIW,
0 głosów WSTRZYMUJĄCYCH SIĘ.
Ad. 15
Przewodniczący poinformował, że uzyskał z Zakładu Usług Komunalnych informację, że projekt rewitalizacji cmentarza przy ul. Smutnej będzie kosztował 15000 zł. ZUK nie odpisał na pismo skierowane przez Radę Osiedla i nie przedstawił kosztorysu inwestycji oraz planu wydatkowania kwoty 100 000 zł przeznaczonej na rewitalizację cmentarza w budżecie miasta na rok 2011.
Przewodniczący zaproponował by w roku 2012 planowaną w budżecie miasta kwotę ok. 100000zł w ramach inwestycji naszej Rady Osiedla przeznaczyć na zagospodarowanie boiska przy ul. Romantycznej i Gwarnej.
Pani Radna Anna Bielecka zaproponowała by w pierwszej kolejności zgłosić rewitalizację cmentarza przy ul. Smutnej, a w drugiej kolejności zagospodarowanie boiska przy ul. Romantycznej.
Głosowanie w sprawie złożenia propozycji polegającej na złożeniu w pierwszej kolejności propozycji dokończenia rewitalizacji cmentarza przy ul. Smutnej a po drugie rewitalizację boiska przy ul. Romantycznej wraz z otoczeniem:
12 głosów ZA,
0 głosów PRZECIW,
0 głosów WSTRZYMUJĄCYCH SIĘ.
Ad. 16
Przewodniczący przedstawił działania zarządu, w tym podjęte w ramach organizacji Rajdu promocji zdrowia.
Ad. 17
Wobec nieobecności Pani Anny Kowalskiej, która wnioskowała o zmianę terminów posiedzeń zarządu, sprawy nie omówiono.
Ad. 18
Radny Marcin Siedlarek zaproponował by wystąpić z pismem do WGKiOŚ w sprawie zamontowania barierki przy stawie „Nad Rudzianką” przy ul. Smutnej – Chłopskiej.
Radny Zdzisław Jabłoński zaproponował wystąpienie do Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego o montaż na ulicy Kolorowych Domów pasów ostrzegających - tarki zwalniającej na łuku przy pętli.
Ad. 19
Posiedzenie zakończono o godz. 21:20
Protokołował: Mateusz Wagemann